Back
סיפורי לוואצה
ALT alt

ג'זווה - כל מה שרציתם לדעתם על קפה טורקי

מאת צוות Lavazza 2-3 דקות

סביב קפה טורקי יש סוג של הילה רומנטית, שכן תהליך ההכנה שלו הוא עתיק, שראשיתו במאה ה-16, בתקופת הסולטאן סולימאן והאימפריה העות'מאנית. למכשיר בו משתמשים הטורקים להכנת הקפה שלהם, הידוע בשם ג'זווה, יש מראה אקזוטי והוא מספק חוויית קפה יוצאת דופן, כפי שנראה בפסקאות הבאות.

מה זה ג'זווה

למרות שמקורו בטורקיה, נדמה שהמילה "ג'זווה" מגיעה מהמילה הערבית "ג'ד'ווה", שמשמעותה גחלת. ג'זווה מורכב מסיר קטן, ידית ארוכה ושפת מזיגה המעוצבת באופן מושלם לבישול קפה טורקי נפלא. שם נוסף הוא איבריק, ומשמעו "מים" או "למזוג", על פי מסורות שונות במזרח התיכון, ג'זווה היה עשוי במקור מפליז, נחושת, זהב או כסף. בשל הפופולריות שלו באירופה, הביקוש הגובר לקנקנים הטורקיים המסורתיים האלה גרם ליצרנים לייצר אותם ממספר חומרים, כולל קרמיקה ואלומיניום, על מנת להתאים אותם למקורות חום שונים.

לכל חומר, שמיוצר במגוון גדלים ועיצובים, יש את היתרונות שלו וגם את החסרונות שלו. עם זאת, כל אלו יכולים להפיק קפה טורקי מדהים. בואו נראה בפירוט מהם החומרים הנפוצים ביותר שמהם הם מיוצרים:

  • פליז - מתכת בגוון זהב שאמנם נראית מעט מיושנת, אך היא מאוד אלגנטית. בדרך כלל בעלת רמת קורוזיה נמוכה מנחושת, אינה מחלידה והיא ללא ספק עמידה לאורך זמן.
  • נחושת - עוד מתכת שלא מחלידה, אבל כן יכולה להישחק לאורך עשרות שנים. זו הסיבה שרוב סירי הנחושת הטורקיים מצופים בפח מבפנים. תכונה זו מגדילה את תוחלת החיים של מתכת מהודרת ומסוגננת זו, במיוחד עבור מטבחים מעוצבים מודרניים, עם הריקועים שלה בצדדים.
  • נירוסטה - עדכנית, אלגנטית ומסוגננת, ויתר על כן, קלה מאוד לניקוי. מתכת עמידה זו היא אידיאלית לג'זווה מודרני!

בין אם הם מיושנים או עדכניים, כל החומרים האלו הם בטוחים לשימוש ומתאימים להכנת ספל טעים וחזק של קפה טורקי!

 סיר ג'זווה

הדרך הטורקית להכנת קפה

מה זה קפה טורקי? בואו נראה מה מבדיל בינו לבין קפה רגיל. קודם כל, כפי שהשם עצמו מרמז, יש לנו עסק עם משקה מסורתי מטורקיה, שהוא למעשה די פופולרי בחו"ל, הן באסיה והן באירופה. יש לו מאפיינים ייחודיים והוא שונה מאוד מקפה רגיל בגלל טחינת הפולים ושיטת ההכנה שלו, שכוללת כמובן את הג'זווה. הבישול המסורתי שלו דורש קפה טחון דק מאוד (יותר דק מקפה רגיל), מים ובדרך כלל סוכר. כפי שאנחנו עומדים לראות, הכנת הקפה הטורקי כוללת שלב של העלאת קצף - רגע לפני הרתיחה - בתוך הג'זווה לפני ההגשה.

בעוד שכל סוג של קפה מתאים לקפה טורקי, זני עראביקה הם בהחלט הטובים ביותר. עם זאת, רובוסטה או כל תערובת אחרת עדיין יתאימו וספל הקפה שלכם יהיה מלא טעם! כדי לטחון את הקפה שלכם, ניתן להשתמש במטחנת קפה טורקית זולה ותואמת. בואו נראה איך מכינים קפה טורקי נהדר עם השיטה הקלה להכנה הזו!

 

שיטת הכנת הג'זווה

  • מוסיפים בערך 50 מ"ל מים עבור כל ספל לתוך הג'זווה;
  • מוסיפים סוכר לפי הטעם ומערבבים;
  • מרתיחים ומסירים מהאש;
  • מוסיפים כפית של קפה עבור כל ספל ומביאים לרתיחה;
  •  מסירים את הג'זווה מהאש מייד לאחר הרתיחה הראשונה ומסירים את הקצף שנוצר, ולאחר מכן מערבבים היטב;
  • קפה טורקי מבושל פעמיים ברציפות, ומסירים את הג'זווה מהאש בין הרתיחה הראשונה לשנייה; את הקצף אפשר לזרוק או לערבב בחזרה פנימה, לפי טעמכם;
  • נותנים לשארית האבקה לשקוע לפני שמגישים;
הכנת קפה ג'זווה
קפה ג'זווה
 קפה טורקי ג'זווה

כל הטיפים לשימוש בסיר ג'זווה

הנה כמה טיפים נוספים להכנת קפה טורקי מסורתי נהדר באמצעות ג'זווה:

  • השתמשו בקפה טחון טרי , אחרת, הוא לא יקציף כמו שהייתם רוצים.
  • השתמשו במים מסוננים קרים ואפשר להוסיף כף של מים קרים לסיר לאחר הרתיחה השנייה: זה יאיץ את התהליך.
  • ערבבו את הקפה, המים והסוכר בעדינות - אל תעשו זאת מהר מדי!
  • לאחר שמעבירים את הקצף לספלים ומחממים שוב את הקפה, מוזגים אותו אל תוך הספלים באיטיות כדי שהבועות שלכם לא יפגעו!
  • ניתן להוסיף תבלינים לקפה הטורקי שלכם, כמו הל וקינמון, פשוט הוסיפו אותם לתוך הסיר בזמן ערבוב הקפה והמים.

ככה מכינים קפה טורקי מדהים! אנשים בטורקיה בדרך כלל שותים את ספל הקפה שלהם מייד לאחר ארוחת הבוקר. לבסוף, זכרו שקפה טורקי מוגש לרוב עם שוקולד או עם קינוח טעים, כמו רחת לוקום מסורתי או בקלוואה טובה.

 


שירות לקוחות

זקוקים לעזרה? עיינו בשאלות הנפוצות שלנו או צרו עמנו קשר.

FLAGSHIP STORE

ליהנות מחוויית Lavazza אותנטית בחנויות שלנו.