Back
סיפורי לוואצה
ALT alt

מתכון לקפה קר ביתי

2-3 דקות

כשהקיץ מתקרב, יש משקה שחובבי הקפה מחכים לו כדי להרוות את צימאונם. אנחנו מדברים על קפה קר, גרסה טעימה וצוננת של קפה שמוגשת קרה. אחרי שראינו איך מכינים את הקפה הקר הטוב ביותר, בואו נראה את המתכון!

מה זה קפה קר

קפה קר הוא ללא ספק אחד המשקאות מבוססי הקפה המחודשים ו המוערכים ביותר, המשלב את הארומה החזקה והעוצמתית של המשקה האהוב עליכם עם נגיעות של תענוג מרענן. אין הרבה דברים שיכולים להיות מרעננים ומעוררים כמו כוס גבוהה מלאה בקפה קר מתוק ומענג על הבוקר!

קודם כל, יש צורך להשתמש בקפה באיכות גבוהה . הבחירה שקיבלתם בנוגע לאופן ההכנה היא חשובה, שכן היא קשורה לטעם האישישלכם. מצד אחד, אפשר לבחור בטעם  מלא-גוף ועוצמתי שעוטף את החושים, ומצד שני, טעם מרירחד, ומרענן  יותר הוא אופציה שכדאי לשקול גם כן (rivedere). בעוד שכמעט כל רמות האיכות הן בסדר, הרבה חובבי קפה טוענים שקפה בקלייה כהה, עם הארומה המרירה והיציבה שלו, הוא האופציה הטובה ביותר. שימוש באספרסו , יניב טעם חזק יותר ומנות הקפה יתערבבו באופן מיידי עם הקרח, וביחד ייצרו נוזל קר ומגרה.

ללא קשר לאיכות הקפה שתבחרו, מומלץ מאוד להכין אותו בלילה שלפני כן . ככה פולי הקפה הטריים שהכנתם יהיו בטמפרטורת החדר כשיגיע הבוקר. טחינת הפולים בעצמכם תניב תוצאה טעימה ביותר, אם כי קפה נמס הוא אופציה טובה אם אתם ממהרים! בפסקה זו אנחנו מתייחסים למיצוי קר (חליטה קרה) בעוד שבפסקה הקודמת דיברנו על אספרסו. עלינו לבחון מחדש את מה שאנו רוצים להגיד.

סוכר? חלב? קרח? המצרכים הנכונים

סוכר: ניתן להשתמש בסוכר לבן רגיל ובסוכר חום, אבל אפשר גם להשתמש בסירופ טעם כדי להוסיף מתיקות, מבין כל הטעמים שאפשר לבחור, סירופ וניל הוא בהחלט אחד מהאופציות הכי פופולריות, אבל כדאי לכם לנסות גם סירופ קינמון או סירופ אגוזי לוז.

חלב: החלב הוא מה שייתן לקפה הקר שלכם את הקצף מלמעלה ויהפוך אותו לקרמי! אם אתם תוהים באיזה סוג של חלב כדאי לכם להשתמש, זה לבחירתכם! כיוון שכל סוג של חלב יעבוד כאן, אפשר ללכת על חלב רגיל או כל חלב לבחירתכם, אם כי הכי מומלץ להשתמש בחלב מלא ! עם זאת, חלב שקדים וחלב קוקוס הם אלטרנטיבות טעימות לא פחות!        

קרח: כשזה מגיע ל קרח, עומדות בפניכם כמה אפשרויות: קרח כתוש, קוביות קרח בגודל בינוני וגושי קרח גדולים יעבדו פה טוב, אבל האופציה הטובה ביותר היא להכין קוביות קרח על ידי קירור של המשקה, למזוג אותו לתוך מגש קרח ולהקפיא. ככה קוביות הקרח שלכם לא ידללו את המשקה בזמן שאתם נהנים מהקפה הקר הנהדר שלכם!

הוראות הכנה

הנה השלבים הפשוטים להכנת קפה קר ביתי טעים ומרענן:

מכינים 200 מ"ל של קפה שאתם אוהבים.

  • שופכים את הקפה לתוך בלנדר ביחד עם החלב, 2-3 חופנים של קרח וסירופ לפי הטעם.
  • מערבלים עד שהמשקה חלק ו מוקצף.
  •  מוזגים לתוך כוס גבוהה. לרוויה!

ניתן גם לערבב את כל המרכיבים בבלנדר לקבלת משקה קרמי:

  • שמים קרח, חלב קר, אספרסו (בסוף, כדי לא להמיס את הקרח) - מוסיפים סירופ טעם אם רוצים
  • מערבלים במשך 30 שניות
  • מוזגים לתוך כוס גבוהה

זה קל בדיוק כמו שזה נראה! הקפה הקר הביתי הנהדר הזה יפתיע אתכם ויעזור לכם להתמודד עם החום הקיצי!

 



שירות לקוחות

זקוקים לעזרה? עיינו בשאלות הנפוצות שלנו או צרו עמנו קשר.

FLAGSHIP STORE

ליהנות מחוויית Lavazza אותנטית בחנויות שלנו.