Business
FOOD SERVICE SOLUTIONS
@BUSINESS SOLUTIONS
ALT ALT

הבנת תרבות הקפה האיטלקית

גם בבית וגם בעבודה, קפה הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות האיטלקית

מאת צוות Lavazza 3 דקות

קפה מספק רגע של שקט בעולם עסוק, מאורע נעים וקדוש: מרחב שבו אנשים יכולים לעצור לחשוב, לשוחח ולעתים קרובות - ליצור.

הפסקת הקפה, כיום הרגל יומיומי הכרחי, היא טקס חשוב שמקרב אנשים ומקדם חיבור בין אנשים, במיוחד בסביבות משרדיות ובתי ספר.

מהי משמעות הקפה עבור האיטלקים

קפה הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות האיטלקית. מחקרים מראים כי האיטלקים צורכים בממוצע 5.6 ק"ג לנפש בשנה, וכי כ-8 מיליון שקיות קפה מיובאות לאיטליה מדי שנה.

עם המצאת שיטות הכנת האספרסו והמקינטה, חלה מהפכה מוחלטת בדרך השתייה והכנת הקפה באיטליה.

בעוד שמכונת האספרסו היא שיטת ההכנה הנפוצה ביותר בברים, מסעדות ומקומות עבודה ברחבי איטליה, שכן היא תוכננה לצמצם את הזמן הדרוש להכנת קפה במקומות ציבוריים, רוב האיטלקים מעדיפים להשתמש במקינטה בבית.

 

 

מסורות קפה איטלקיות

עבור רוב האיטלקים, אם לא כולם, אספרסו הוא דבר קדוש. אם פשוט תזמינו "קפה"  באיטליה, תקבלו אספרסו.

המונח "אספרסו" הוא שם נרדף ל"הוכן במקום". את המשקה הזה, שלרוב מוגש בספל אספרסו קטן, שותים תוך שניות ספורות, בשתיים-שלוש לגימות. באיטליה שותים אספרסו לכל אורך היום, כדי לקחת הפסקה קצרה, בדרך כלל על הדלפק בבר או על-יד מכונת הקפה.

עוד קפה פופולרי ואהוב באיטליה הוא הקפוצ'ינו, אשר נצרך באופן מסורתי בזמן ארוחת הבוקר, בדרך כלל מלווה במאפה, למשל, קרואסון.

קליית קפה איטלקית

בעוד שבגרמניה, אוסטריה והולנד מעדיפים קלייה בינונית, הצרפתים, הספרדים והאיטלקים מעדיפים קלייה מלאה.

קלייה היא תהליך של חימום פולי קפה גולמיים על מנת לשחרר את הגוף, הטעם והארומה שלהם. בזמן תהליך זה, הפולים מקבלים את הצבע החום האופייני שלהם, המשקל שלהם פוחת, הנפח גדל, הם מאבדים מהלחות שלהם ומעל לכל הם מקבלים את הארומה שלהם. התוצאה היא תערובת קפה המתבטאת ונתפסת דרך כל החושים.

קליית קפה לרוב דורשת זמן רב מאוד ויכולה להיות די מסובכת. כאשר מנסים למצוא את נקודת הקלייה המדויקת, צריך לקחת בחשבון שטמפרטורות נמוכות נוטות להדגיש טעמים חמוצים בקפה, בעוד שטמפרטורות גבוהות יותר מדגישות טעמים מרירים. קפה עראביקה, למשל, המהווה שני שלישים מתוצרת הקפה בעולם, הוא לרוב תערובת של קלייה בינונית עשירה בארומה, מתוקה ומעט חומצית.

השפעת הקפה האיטלקי

המחקר המקיף של איטליה בנושא הקפה, כמו גם אוסף המתכונים יוצא הדופן שלה ושיטות ההכנה הרבות, הציבו את המדינה האירופאית הזו על המפה כאחת ממדינות הקפה החשובות והמשפיעות ביותר בעולם.

עם זאת, בהתחשב בכך שברוב המדינה אין את תנאי הגידול המתאימים לצמח הקפה וגידולו ברוב האזורים יהיה יקר למדי, למעט כמה מקרים חריגים, פולי הקפה אינם גדלים או נקטפים באיטליה.

למרות זאת, תרבות הקפה האיטלקית היא זו שהפכה את חומר הגלם הזה למה שהוא היום: אחד המשקאות הפופולריים ביותר בעולם.

שירות לקוחות

זקוקים לעזרה? עיינו בשאלות הנפוצות שלנו או צרו עמנו קשר.

TRAINING CENTER

גלה עוד על רשת בתי הספר לקפה העולמית שלנו.