היסטוריה היסטוריה

היסטוריה

גלו עוד

ההיסטוריה שלנו

 

הסיפור שלנו, כמו כל סיפור, מורכב מרגשות, ממכשולים, משינויים חשובים ומתנועה קדימה לעבר העתיד.  

בואו נתחיל במסע.


הכול התחיל ב-1895, כאשר לואיג'י לוואצה פתח את החנות הראשונה של Lavazza ברחוב Via San Tommaso בטורינו. 

הוא היה איש עם יוזמה tshrv, כושר המצאה ותשוקה לעבודתו. 

יודעים איך התערובות של Lavazza באו לעולם? לואיג'י גילה את בתי הגידול ואת המאפיינים של פולי קפה שונים, וחקר את אומנות הערבוב ביניהם כדי לספק מענה לטעמם של לקוחותיו. 

לאחר מכן, הודות לנסיעה לברזיל, הוא יכול היה לראות את הפוטנציאל הטמון במשקה בתקופה של שינויים כבירים. 

הקפה של Lavazza שאנו שותים כיום הוא תוצר של השילוב שיצר לואיג'י בין סוגי קפה ממקומות שונים בעולם.

כאשר עסקיו החלו לפרוח, לואיג'י הקים את חברת Luigi Lavazza SpA בשנת 1927.

1927 – מחנות לעסק קטן


חברת Luigi Lavazza כללה את לואיג'י לוואצה, את אשתו אמיליה ואת ילדיו מריה, מריו וג'וזפה, שכונה בפה. באותה תקופה, הון החברה עמד על 1.5 מיליון לירטות.  

באותן שנים, Lavazza התחילה להשתמש בנייר פרגמנט, אריזה שמורכבת משתי שכבות נייר ששומרת על כל הטעמים של פולי הקפה. זאת הייתה האריזה המושלמת עבור משפחות שרצו לקנות קפה בכמויות גדולות, והצעד הראשון למציאת האריזה של Lavazza שאנו עדיין רואים בחנויות כיום. 

1947 –LAVAZZA: שנות הלידה מחדש לאחר מלחמת העולם השנייה


איטליה הפכה לרפובליקה בשנת 1946, ו-Lavazza שרדה את המלחמה ואת שנות החרם על הקפה.  

בשנת 1947 הופיע לראשונה הלוגו של Lavazza, שעוצב על ידי Aerostudio Borghi במילאנו. האות האמצעית "A" הייתה גבוהה יותר מהאותיות האחרות: אלמנט עיצובי אייקוני שנשאר עד ימינו.

1955 – עלייתה של התערובת המיתולוגית של תערובת LAVAZZA


בשנת 1955, אמיליו לוואצה‚ בנו של בפה, נכנס לחברה עם רעיונות חדשניים, והתרומה שלו הביאה ליצירת "תערובת Lavazza" האגדית. 

סיסמת הפרסום הראשונה של התערובת "Lavazza Paradiso in tazza" הופיעה בעיתונים ושודרה ברדיו.

1957 – LAVAZZA הפכה לחברה הגדולה ביותר באיטליה


בעוד איטליה נהנית משגשוג כלכלי, בפה ופריקלה מתחילים לעבור לייצור בקנה מידה תעשייתי. 

בתקופה הזאת, Lavazza הפכה לחברה הגדולה בשוק הקפה באיטליה, תואר שבו היא מחזיקה עד היום, והיא מיצבה את עצמה בעמדה להפוך לחברה המובילה בשוק באירופה.

בשנת 1959, במהלך תערוכת Turin Salone del Mobile,‏ Lavazza חשפה את בית הקפה הממונע הראשון שלה, שעוצב על ידי בונשי: הוא ייצג דרך חדשה ומקורית להפצת הבשורה של הקפה שלנו ולמתן האפשרות להנאה ממנו גם מחוץ לבית.

הצמיחה התעשייתית של Lavazza המשיכה עם פתיחת מפעל הייצור הגדול ביותר לקלייה באירופה בשנת 1965, בסטימו טורינזה.

1971 – LAVAZZA מוצאת דרכים חדשות להתגבר על המשבר


שנות ה-70 של המאה ה-20 היו תקופה קשה עבור הכלכלה האיטלקית, אך Lavazza לא עצרה לרגע. היא מצאה דרכים חדשות להתגבר על המשבר, ולקחה חלק במחקרים כדי להמשיך לנוע קדימה ברוח החדשנות.

תערובת Qualità Rossa הגיעה למדפים באריזות ואקום חדשות ששמרו על שלמות הטעם והארומה של הקפה. 

כאשר ערוצי הטלוויזיה החלו לשדר בצבע, נינו מנפרדי הפך לפנים של Lavazza בשנת 1977 והמשיך להיות השגריר שלנו במשך 16 שנים. 

שנות ה-80 – LAVAZZA מגיעה למקומות עבודה ברחבי העולם


בשנת 1982, Lavazza פתחה את המטה הראשון שלה מחוץ לאיטליה, בוונסנס בצרפת. 

לאחר הקמת חברת הבת הזרה הראשונה שלה, Lavazza Deutschland GmbH הוקמה בפרנקפורט בשנת 1987, כאשר אחריה הוקמו Lavazza Kaffee בווינה ב-1988, Lavazza Premium Coffee Corp בניו יורק סיטי ב-1989 ולבסוף Lavazza Coffee UK LTD בלונדון ב-1990.

באותן השנים, אמיליו לוואצה כיהן כראש הפדרציה האירופאית של התאחדויות הקפה הקלוי (EUCA) והחברה החלה להתייחס לאירופה כולה כאל שוק מקומי.

בינתיים, יחסי הציבור של Lavazza הפכו גם הם לבינלאומיים, עם השקת הקמפיינים הראשונים שלה בערוצי טלוויזיה ובעיתונים זרים. מראשיתה, אסטרטגיית התקשורת שלנו שילבה בין אותנטיות איטלקית לקפה באיכות מעולה.

שנות ה-90 – התשוקה של LAVAZZA מוצאת דרכי ביטוי חדשות


אמיליו לוואצה ירש את התשוקה לאומנות ולעיצוב מבפה לוואצה, ובשנת 1995 החברות והעבודה המשותפת שלו עם ארמנדו טסטה הובילו ליצירת הלוגו החמישי של Lavazza. 

לאחר רכישת מותגי Bourbon ו-Suerte,‏ Lavazza השיקה בשנת 1992 את תערובת Gualtiero Marchesi. זה היה הצעד הראשון במה שיהפוך לשיתוף פעולה מתמשך עם שפים גדולים.  

בשנת 1993 בא לעולם לוח השנה הראשון של Lavazza. פרויקט שנולד בעקבות פגישה בין ג'וזפה לוואצה להלמוט ניוטון. לוח השנה היה בשחור לבן, צולם בפריז ובמונטה קרלו, וביטא את הקשר העמוק בין החברה מטורינו לקפה. 

2004 – המחויבות של LAVAZZA לפרויקטים של אחריות חברתית


קרן ג'וזפה ופריקלה לוואצה, ארגון ללא מטרות רווח, באה לעולם במטרה לשפר את תנאי המחיה במדינות שמייצרות קפה. 

באותה השנה, השקנו את ¡Tierra!, התערובת שנמצאת בלב מחויבותה של החברה לקיימות.

באמצעות יוזמה חשובה זו, Lavazza שיפרה באופן הדרגתי את תנאי המחיה של למעלה מ-3,000 חקלאים בשמונה מדינות, עודדה צמיחה כלכלית, שיפרה את רמת חייהם והציגה שיטות עבודה חקלאיות חדשות ויותר בנות-קיימא ורווחיות.

סטיב מק'קורי היה אחראי לתיעוד המצולם של הפרויקט הזה, שהחל בהונדורס, קולומביה ופרו, וכיום פועל בשש מדינות.

2012 – דו"ח הקיימות הביא תוצאות קונקרטיות


בשנת 2012, החברה הצהירה על מחויבותה לקיימות ,ובאמצעות שימוש  בשיטת עבודה להערכת מחזור חיים, החלה בתהליך הערכת הביצועים הסביבתיים של כמה מהמוצרים ומהשירותים המרכזיים שלה, כולל, בין היתר:

  • חומרי גלם
  • שיטות עיבוד קפה במדינות הגידול ובמפעלים באיטליה
  • האריזה
  • מכונות קפה
  • שיטות לשינוע חומרי גלם ומוצרים מוגמרים
  • השלכת המוצר לאחר השימוש בו.

Lavazza הקימה את פרויקט Lavazza ¡Tierra!. הפרויקט הזה,  שהורחב גם לברזיל, להודו, לפרו ולטנזניה, כולל מספר הולך וגדל של משפחות וקהילות שחיות באזורים כפריים. 

2015 – LAVAZZA חוגגת 120 שנים להיווסדה


בשנת 2015, האספרסו האיטלקי הגיע לתחנת החלל הבינלאומית. ביחד עם סוכנות החלל האיטלקית (ASI), Lavazza‏ ו-Argotec פיתחו את ISSpresso, מכונת הקפה הראשונה בחלל. זה היה חלום שהתגשם מלוח השנה של 2004 שנוצר על ידי תיירי לה גואס ושבו הוא הציג קפה בחלל.

לוח השנה לשנת 2015, שהופק בשיתוף עם ארגון Slow Food בעיצובו של הצלם סטיב מק'קורי, הוא מסע מצולם המספר את סיפורי הגבורה היומיומיים של Earth Defenders: ‏ 12 דיוקנאות של נשים וגברים שמגינים כל יום על הפרויקטים שלהם באפריקה באומץ, בגאווה ובמסירות.  

עם פרסום  דוח הקיימות הראשון של Lavazza, הקבוצה השיקה את גישת האחריות החברתית התאגידית המשולבת שלה לכל התחומים העסקיים בשנת 2015. זאת התקופה שבה Lavazza החלה גם לחקור את הגנום של קפה עראביקה.

2016 – LAVAZZA מתרחבת לצרפת


בשנת 2016, Lavazza רוכשת את Carte Noire, החברה המובילה בשוק הקפה הקמעונאי ומשלבת בתוכה את אתר הייצור לברון . כתוצאה מכך, צרפת הפכה לשוק השני בחשיבותו עבור קבוצת Lavazza, אחרי איטליה.

2017 – LAVAZZA מרחיבה את פעילותה למגזר ה-B2B


בשנת 2017, Lavazza פותחת את ה-Flagship Store הראשונה של Lavazza בפיאצה סן פדלה במילאנו.

באותה תקופה Lavazza הוסיפה והרחיבה את הפעילות שלה ורכשה מספר חברות בינלאומיות בשוק הקפה.  ראשית, היא רכשה את Kicking horse Coffee – חברה קנדית שהובילה את שוק הקפה האורגני בצפון אמריקה. לאחר מכן, היא רכשה את Espresso Service Proximité – חברה צרפתית עם פעילות בשוק ה-OSC, ולבסוף, היא רכשה את Nims –חברה איטלקית המתמחה בהפצה ובמכירה של קפסולות אספרסו ישירות לבית הלקוח. 

באותה השנה, קבוצת Lavazza דאגה לשילובו בחברה של אתר הייצור ב-אינוורמרה והתחייבה באופן רשמי לפעול בהתאם ל-17 היעדים לפיתוח בר-קיימא שהוגדרו ביוזמת 2030 של ארגון האומות המאוחדות.

2018 – LAVAZZA ממשיכה לגדול באיטליה ומחוץ לה


באפריל 2018, מטה Lavazza החדש Nuvola נחנך . גם כיום, מבנה זה, השוכן בטורינו, העיר שבה Lavazza החלה את פעילותה, נותר ייצוג פיזי מרשים של מעמד הקבוצה בעולם.

באותה השנה, Lavazza רכשה את Blue Pod Coffee Co.‎, חברה אוסטרלית המתמחה בהפצת מערכות אספרסו בשוק ה-OCS, וכן את חברת Mars Drinks, הנקראת כיום Lavazza Professional. הודות למערכות Flavia ו-Klix שלה, Lavazza Professional מצליחה לתפוס עמדה מובילה בשוק ה-OSC ומכונות הקפה האוטומטיות בארה"ב, באירופה וביפן. 

הודות לרכישות האלה, מערכת הייצור של Lavazza מתרחבת וכוללת כעת מפעלי ייצור בבסינגסטוק שבבריטניה ובווסצ'סטר שבארה"ב.

2019 – LAVAZZA הופכת לקבוצה גלובלית מרכזית

עם 70% ממחזור המכירות שנובעים מפעילות מחוץ לאיטליה, הדוחות הכספיים של Lavazza לשנת 2019 חשפו תוצאות היסטוריות ייחודיות: עלייה של 18% ברווחים, לסכום של 2.2 מיליארד אירו עם עלייה של 45% ברווח הנקי.  


2020 – LAVAZZA יוצאת למסע להשגת ניטרליות פחמנית


בשיתוף עם Yum China,‏ Lavazza משיקה את ה-Flagship Store הראשונה של Lavazza בשנגחאי שבסין בשנת 2020.  

כמו כן, עם השקת "מפת הדרכים לאפס" בשנת 2020, קבוצת Lavazza ביססה את אסטרטגיית הקיימות הסביבתית שלה להשגת טביעת רגל פחמנית ניטרלית עד שנת 2030. 

2021 – מעסק קטן של בעלי מלאכה לענקית תעשייה


תוך שמירה על הערכים שהנחו את אותה חנות קפה קטנה שנפתחה לפני יותר ממאה שנים בליבה ההיסטורי של טורינו, קבוצת Lavazza עובדת כיום בשיתוף עם יותר מ-4,000 שותפים ברחבי העולם, מחזיקה ב-9 מפעלי ייצור ב-6 מדינות ומייצאת את מוצריה ליותר מ-140 מדינות.

שירות לקוחות

זקוקים לעזרה? עיינו בשאלות הנפוצות שלנו או צרו עמנו קשר.

FLAGSHIP STORE

ליהנות מחוויית Lavazza אותנטית בחנויות שלנו.