Back
סיפורי לוואצה
שיטת ה-Chemex שיטת ה-Chemex

איך מכינים קפה בשיטת ה-Chemex

מאת צוות Lavazza 2-3 דקות

ישנן אגדות רבות סביב קפה, כאילו הוא מיתוס פופולרי או אפילו כת. אבל למה קפה נחשב לאחד המשקאות הפופולריים בעולם ולמה כל כך קשה לעמוד בפניו? רבים תהו לגבי סודותיו. אפשר לומר חד וחלק כי תרבות הקפה מופצת בכל רחבי העולם וכי לכל מדינה יש את ההרגלים שלה, ההכנות שלה וסוגים שונים של קפה.

אז בואו נראה איך מכינים קפה טוב בבית  בשיטת ה-Chemex

מה דרוש כדי להכין קפה בבית? כדי להכין אותו, ייתכן שתצטרכו את אביזרי הקפה הבאים:

  • מכשיר חליטה למזיגה מעל (כלי בסגנון Chemex)
  • קומקום עם צוואר ארוך
  • מטחנת להבים
  • מסנן (נייר או מתכת, כדי להתאים לשיטת החליטה)
  • קפה מפולים שלמים קלוי טרי או פולים בטחינה בינונית.
  • מים חמים
  • משקל
  • טיימר

שלב 1: פולי הקפה

כדי להכין את הקפה הטוב ביותר, מומלץ להשתמש בפולים כמה שיותר טריים וממקור טוב.  סוג הקפה שתבחרו הוא ללא ספק נקודת התחלה חשובה.

 

שלב 2: היחס בין המים לקפה

המדידה האידיאלית לקפה מושלם היא יחס של 1:17 בין הקפה למים. ביחס זה, הקפה שלכם לא יהיה חזק מדי, וגם לא חלש מדי, אלא בדיוק כמו שהוא צריך להיות. יחס של 1:16 או אפילו 1:15 יכול להעניק טעם עוצמתי יותר. במילים אחרות, על כל  2 כפות של קפה טחון יש לשים 177 מ"ל מים. אלה הם התנאים לספל קפה טוב.

 

שלב 3: טוחנים את הקפה

לקבלת קפה טרי וטעים,  מומלץ לטחון את הפולים מיד לפני החליטה. דבר זה יאפשר לכם למצות את כל הארומות הריחניות  והטעם של הפולים. הגדירו את המטחנה שלכם בצורה המתאימה ביותר לשיטת ההכנה שבחרתם.

מיצוי כמות הטעם הנכונה מפולי הקפה שלכם אינה דבר פשוט: אם לא תהיו זהירים, אתם עלולים למצות את הקפה שלכם מעט מדי או יותר מדי. כדי לעשות את זה נכון, כדאי לשים לב  לשלושה משתנים:  זמן מגע עם המים,  טמפרטורת המים ו ערבול, אותם ניתן ליצור עם הערבול הטבעי של המים הפוגעים בשטח הקפה הטחון, תוך כדי ערבוב בכף במהלך שיטת המזיגה מעל.

 

שלב 4: מרתיחים את המים

מביאים את המים לרתיחה ונותנים להם להתקרר במשך דקה, כדי שיגיעו לטמפרטורה המתאימה. מים הם גורם מכריע בהכנת קפה מושלם, וחשוב שהם יהיו צלולים לחלוטין. בזמן שאתם מחכים, ניתן כבר להמשיך לצעד הבא!

 

שלב 5: מניחים את המסנן

יש שלוש שיטות סינון שונות בהן תוכלו להשתמש. מסנני קפה ממתכת כמו אלה שיש ב-Chemex , עשויים להכניס יותר מוצקים בלתי מסיסים, ולהעניק לקפה שלכם יותר גוף ומראה מעונן. ניתן למצוא דרך ביניים במסנן קפה מבד, שעשוי להכניס כמה שמנים ומוצקים לקבלת קפה פחות עכור. עם זאת, הם פחות פרקטיים מכיוון שקשה לנקות אותם.

הסוג הנפוץ ביותר - זה שיותר מ-90% מהאנשים משתמשים בו - הוא  פילטר קפה מנייר. מכיוון שהוא עלול להעניק לקפה שלכם טעם של נייר, כל שעליכם לעשות הוא לשפוך עליו מעט מים חמים ולתת לו לשבת כמה דקות לפני השימוש.

 

שלב 6: שמים את הקפה במסנן

זה הזמן לחלוט! לוקחים את הקפה הטחון שלכם ושמים אותו במרכז המסנן השטוף.

 

שלב 7: מוזגים ומחכים

מתחילים עם המזיגה הראשונה, מה שנקרא "בלומינג", מזיגה קצרה יחסית בה מוסיפים למסנן מים רק פי שניים מכמות הקפה. אם הקפה קלוי וטחון טרי, הוא יתחיל לבעבע ולהקציף. ממשיכים במזיגה לאחר 30 עד 45 שניות.

הכנת Chemex
מיצוי Chemex

שלב 8: ממשיכים במזיגה

מייד כשהבועות נפסקות, ממשיכים את המזיגה לאורך שלוש הדקות הבאות, לאט ובסבלנות, מנחים את זרם המים בתנועה ספירלית על פני הפולים כדי להרוות אותם. ייתכן שתצטרכו לעצור מדי פעם, כדי לאפשר לקצף וכן למים להירגע. קצב זה מאפשר לכם לחלץ טעם טוב יותר ופחות מר.

 

שלב 9: לרוויה!

מרימים את המשפך והמסנן מהספל וזורקים את הפולים. המאמצים שלכם נשאו פרי. הגיע הזמן ליהנות מהם!

שתיית קפה Chemex
בחורים שותים קפה

שירות לקוחות

זקוקים לעזרה? עיינו בשאלות הנפוצות שלנו או צרו עמנו קשר.

FLAGSHIP STORE

ליהנות מחוויית Lavazza אותנטית בחנויות שלנו.